mandag 27. februar 2012

"Dyrisk" - Pingvin, del 1

De siste månedene har vi holdt på med et større prosjekt med navn "Dyrisk", bestående av flere små oppgaver. Temaet, som navnet kanskje røper, er dyr.

Først hadde vi en tegneoppgave. Den gikk ut på å velge seg et dyr, og tegne det to ganger - først mest mulig naturrealistisk, deretter med et eget uttrykk.
Jeg valgte en pingvin, så klart, fordi pingviner er verdens kuleste dyr. Yes. Mer presist tok jeg arten klippehopperpingvin, fordi de har en sånn morsom fjærformasjon på hodet.
Her er bildet jeg tok som utgangspunkt:


Først har jeg ni tusen og en skisser:







Og til slutt, resultatet. Inntil videre har jeg bare den naturrealistiske tegningen, for den andre har jeg glemt å scanne inn. Story of my life når det kommer til disse bloggegreiene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar