torsdag 1. mars 2012

"Dyrisk" - Pingvin, del 2

De siste månedene har vi holdt på med et større prosjekt med navn "Dyrisk", bestående av flere små oppgaver. Temaet, som navnet kanskje røper, er dyr.

I den andre oppgaven skulle vi redigere tegningen vår (eller det opprinnelige bildet av dyret vårt, for de som heller ville det) og gi det et nytt uttrykk i Photoshop, og bruke resultatet som et trykk på T-skjorte eller putevar.Jeg tok tegningen min av klippehopperpingvinen, tullet rundt med lys/skygge/kontraster, og la ømfintlig på Cutout-filter med ulike innstillinger på ulike områder av bildet.

En spøk mellom meg og vennene mine ga meg en ide om å lage en "art school hipster"-pingvin, og så var jeg plutselig i gang. Jeg klippet på en palett under vingen på pingvinen min, en sigarett i nebbet og et palestinaskjerf rundt nakken. Egentlig hadde jeg også tenkt å putte på et par med typiske hipsterbriller, men det var ikke så lett å få et brillepar til å passe på hodet til en pingvin.

Deretter skapte jeg teksten "Sure, we've got art school on Antarctica", ved å sette sammen en og en bokstav, og puttet det på bildet. Og så var hipsterpingvinen min skapt.


Dette bildet har jeg altså på en hvit T-skjorte. Dessverre glemte jeg et lite, dog viktig steg i trykkeprosessen, så jeg kan ikke vaske T-skjorten uten at trykket blir ødelagt, og dermed frister det heller ikke særlig å gå i den. Tror nok jeg henger opp T-skjorta på veggen som dekorasjon i stedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar