tirsdag 13. mars 2012

"Dyrisk" - Pingvin, del 3

De siste månedene har vi holdt på med et større prosjekt med navn "Dyrisk", bestående av flere små oppgaver. Temaet, som navnet kanskje røper, er dyr.

Den tredje og siste delen av oppgaven gikk ut på å lage en gipsskulptur av dyret, og deretter lage et trykk basert på motivet vårt i et leirefat. Før dere få lesere jeg har innbiller dere at jeg lagde en full, tredimensjonal gipsskultur av en pingvin, så skal jeg ta meg friheten til å drop the bomb og røpe at jeg faktisk ikke gjorde det.



Det vi derimot gjorde, var å risse inn mer eller mindre tredimensjonelle (kom an på hvor drastisk man var i rissingsprosessen), organiske mønster i de seks sidene på en gipsterning. Jeg liker sterke uttrykk og voldsomme kontraster, så jeg skar meg oppimot en hel centimeter inn enkelte steder på kuben, og hadde flere forskjellige flater og nivåer på hver eneste side. Til forskjell fra visse, "kjedelige" (gjerne med en klype salt, da, folkens) personer i klassen som bare lagde små, blyantstrekstørrelses riper i overflaten. Peh. Til de som har sett Inception:



SUBJEKTIVT SYNSPUNKT? HVA SNAKKER DU OM? Anyways... Deretter lagde vi et fat i leire, og trykket de organiske mønstrene våre i bunnen av fatet. Nedenfor finner du bilder av kuben min:












Og under her igjen er et par bilder av det første forsøket mitt på leirefat. Det ble dessverre for tynt, og sprakk da jeg så vidt bare var borti dert etter tørkeprosessen. Men jaja. Har lagd et nytt et, nærmest helt identisk, bare tykkere og litt mer finpusset. Trykket i bunnen er vel egentlig litt av hele poenget, og det kan en vel så vidt se på disse bildene og?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar