mandag 13. februar 2012

Kronologisk rekkefølge? Hva betyr det?

Nå kommer den aller første oppgaven vi gjorde i starten av høstsemesteret. Kronologisk rekkefølge kan pakke kofferten sin og kjøpe seg en enveisbillett rake veien dit pepper'n gror!

Det første vi gjorde i skoleåret var en oppgave som dreide seg om skrift. Vi skulle gjøre tre av fire valgfrie oppgaver. Hvilke jeg har besvart forklarer jeg kort under bildene, men den siste oppgaven, som jeg ikke gjorde, husker jeg dessverre ikke hva var. Så det får forbli et mysterie.

Se bildene under "les mer"-knappen.


Først lagde jeg litt skriblerier rundt ordene "valar morghulis", et gjengående sitat i bokserien A Song of Ice and Fire, for å få litt følelsen på bruk av pennesplitt og blekk, noe jeg brukte en del i skriftoppgaven.




En av oppgavene var å lage en tilfeldig, sammenhengende tekst i minuskler (dvs. små bokstaver). Skrevet med blekk.



En annen av oppgavene var å lage et grafitti av en hvilken som helst bokstav. Tegnet med fargede markørtusjer.








 Den siste oppgaven jeg valgte var å lage et bilde av en valgfri bokstav i såkalt "urnesstil". Ovenfor ser du et par skisser og det ferdige resultatet i blekk og akvarellmaling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar