mandag 13. februar 2012

Logo

Her kommer litt mer av bloggemateriale jeg har på lager. I denne oppgaven, som vi egentlig gjorde for månedsvis siden, hadde vi som hensikt å designe en ny logo til Thora Storm vidergående skole. Den ferdige logoen har jeg ikke fått scannet inn og gjort klar til publisering på bloggen min enda, fordi jeg ikke har den selv for tida.

Men under hoppskriften har jeg noen skisser og diverse!


Til å begynne med laget vi noen kjappe illustrasjoner av ting vi forbandt med skolen. For meg ville dette si midtbyen, som igjen vil si ting som bygninger, domen, trikken, en møteplass, og så videre...





Idemyldring. Pluss en tegning av et wienerbrød nederst i høyre hjørne på det andre bildet. For sikkerhets skyld.








Deretter peilet vi inn på en ide, og videreutviklet den. Da var det egentlig bare den ferdige logoen igjen, hvilken jeg ikke har.


... Okei, så egentlig var det vel litt mer igjen. Aller først, før vi begynte med assosiasjoner til skolen, startet vi hele prosessen med å designe en logo som best mulig skulle representere oss selv, for å komme litt inn i logo-modus. Her er logoen min, som det trente øyne trolig vil kunne se at jeg senere baserte hele skolelogoen min på. ... Gjenvinning er en bra ting, right? Right?


Det skal forestille en malepensel og halsen/hodet på en gitar (eller bassgitar, for å være hakket mer nøyaktig) som stikker ut på hver sin side av et "splash" med maling. Med snurrende duppedingser på sidene for moro skyld.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar