onsdag 21. september 2011

Tegninger fra sommerferien

Selv om jeg innrømmer at jeg gjerne kunne ha tilbragt enda litt mer tid krokrygget over tegnepulten min i sommerferien, så har jeg ikke vært helt inaktiv heller. I sommerferien prøvde jeg ut noen teknikker med markør-tusjer og akvarell, på jakt etter en distinktiv stil, og jeg eksperimenterte med effekten man får av forskjellige digitale malepensler i Photoshop.

Under hoppskriften (eller hva nå enn det heter på norsk - har ærlig talt ikke satt meg så veldig nøye inn i bloggersjargong) har jeg lastet opp de beste godbitene fra sommerferien.


Frog - Chrono Trigger


Et stykke fan art av 'Frog', en frosk med sverd og rustning, fra det eldgamle videospillet Chrono Trigger. Respekt til personen i utviklerteamet som fant på navnet hans... VIRKELIG KREATIVT.

Tegnet/malt med akvarellfarger og markør-tusjer, på A4. Selv er jeg virkelig fornøyd med resultatet, ettersom jeg fikk til den der "crispy clear"-effekten jeg ville ha - man ser penselstrøkene klart og tydelig, og bildet skriker ut at "jeg er akvarell!", som er akkurat den stilen jeg var ute etter.

Psycho


En ganske kjapp tegning jeg lagde i Photoshop, av av en kvinne med flosshatt hvor halvparten av fjeset er erstattet av en slags joker/demon-aktig maske-ting-greie-stuff-sak. Jepp. Konseptet er løst basert på sangen 'Psycho under min hatt' av Kaizers Orchestra.

Bildet er ser kanskje veldig rotete og upolert ut, fordi det simpelthen er uferdig. Jeg fant ut at jeg "ikke gadd mer". Men jeg liker konseptet, og har tenkt å tegne det på nytt, med omfattende endringer. Grunnen til at jeg lot det ligge i førstningen er at jeg synes komposisjonen og vinkelen er kjedelig. Jeg kan putte mer spenning i bildet.

Templar - Path of Exile


Litt mer fan art, denne gang av Templar, en av seks spillbare karakterer i et spill under utvikling. Tegnet til en konkurranse om en adgangsnøkkel til testing av spillet før det kommer ut. Jeg var blant vinnerne! \ o /
Her eksperimenterte jeg en del med de forskjellige formene for malepensler man kan ta i bruk i Photoshop. Særlig i bakgrunnen prøvde jeg ut en del. Særlig fornøyd er jeg med komposisjonen i dette bildet, og måten kontrasten mellom penselstrøkene i bakgrunnen og på figuren (enkle, grove penselstrøk i bakgrunnen, finere penselstrøk for nøyaktigere detaljer på figuren) hjelper til med å skape fokus. Artig å pønske ut slikt. :)

Professor


Et bilde jeg har hatt liggende rundt siden vinter/vår (innbiller meg at jeg lastet opp en tidlig work-in-progress skjermdump i mars). Tok meg endelig tid til å gjøre det ferdig i sommerferien. Steampunk <3!

Untitled


Et av de andre akvarellmaleriene jeg lagde. Ser litt wonky ut digitalt, fordi jeg ikke har redigert det noe særlig etter scanningen. Dessuten er proporsjonene en liten smule goofy. Men det har jeg tenkt å fikse i Photoshop, før eller siden!

The Giant of Lannister


 Oh, guess what. Fan art, nok en gang! Her har man Tyrion Lannister, fra bokserien A Song of Ice and Fire (og TV-serien basert på førsteboka, A Game of Thrones). Tyrion er en dverg (altså, ikke en dverg som i f.eks. Gimli fra Ringenes Herre, men dverg som i kortvokst og uproporsjonert), og får det halvveis spottende kallenavnet "my giant of Lannister". Men på tross av at han mangler høyde, mangler han slettes ikke karisma. Tyrion er seriens desidert kuleste karakter.

Tegnet i Photoshop. Latterlig høy oppløsning, for å kunne skrive ham ut med -god- kvalitet på A3.
... Elsker å tegne i denne stilen. Jippi for tegneserier!


Det var vel det for denne gang. Ble litt lang tekst til en del av bildene, men pytt pytt. Sånn blir det i blant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar