søndag 13. februar 2011

Stort prosjekt i kunsthistorie

Nå ble jeg nettopp endelig helt ferdig med en stor skriveoppgave i kunsthistorien, nemlig om modernistisk arkitektur. Til teksten laget jeg et par skisser og en forside, som jeg tenkte kunne laste opp her.



Forsiden til kunsthistoriestilen min. Bildet er photoshoppet sammen av skisser (og et fotografi) av modernistiske byggverk som jeg fant på nettet. Kilder:



En kjapp svarthvit skisse av Fallingwater, et av arkitekten Frank Lloyd Wrights mest kjente verk. (En real genistrek innen arkitektur, om du spør meg! Anbefaler på det høyeste å ta seg en titt. Her er Fallingwater på Wikipedia: [link])



Farget skisse av en artig, kråkeslott-aktig villa, også designet av Wright.


 Og som en bonus gravde jeg frem en gammel tegning av en brunbjørn (eller her, takket være min kunstneriske frihet: en gul/rød-bjørn?) til en rapport i naturfag tidligere i høst:


2 kommentarer: